פורום פיננסים

הכה את המומחה

אתם שואלים והמומחים של גפן פיננסים עונים

מאגר נתוני אשראי התחיל לפעול באפריל 2019, בהתאם לחוק נתוני אשראי,
ונכלל בו כל אדם שהוא תושב ישראל מעל גיל 18 ושנשמר עליו מידע באחד מהגופים המדווחים למאגר נתוני אשראי.
המידע נאסף על אנשים פרטיים בלבד .

דוח ריכוז נתונים רגיל מפרט את ההיסטוריה הכלכלית שלכם בשלוש השנים האחרונות.
לשכות האשראי מציגות דוגמא של דוח ריכוז נתונים,
בחלק הראשון הנקרא "תמצית נתוני לקוח", יש סקירה כללית של כל הפרטים הקיימים עליכם במאגר.
תיקי הוצאה לפועל, הלוואה, משכנתא, מסגרת אשראי ועוד.
בחלק זה, לכל קטגוריה יש פירוט מצומצם של הנתונים הקיימים עליכם.
דירוג אשראי אישי יכול להיות מה שיקבע את מסגרת כרטיס האשראי, קבלת הלוואה, משכנתא ועוד.

בנוסף, דירוג אשראי יכול להשפיע על תנאים כמו ריבית, בטחונות, גודל האשראי וכד'.
כלומר, דירוג האשראי נועד בעיקר כדי לעזור לגופים פיננסים להחליט, עד כמה מסוכן לתת לכם הלוואה או אשראי.
ככל שדירוג האשראי שלכם גבוה יותר, תוגדרו על ידי הגופים הפיננסים כאנשים "בטוחים" יותר וסביר להניח שהתנאים שיוצעו לכם יהיו אטרקטיביים יותר. לדוגמה, דירוג אשראי במשכנתא עשוי להשפיע עליכם מאוד.
אם דירוג האשראי שלכם טוב, סביר להניח שהמשכנתא שיתנו לכם תהיה בתנאים טובים יותר.
לעומת זאת, אם דירוג האשראי שלכם נמוך,
הבנק עלול לדחות לאשר סכום משכנתא נמוך מהדרוש לכם או לדרוש מכם ריבית גבוהה יותר, כדי להגן על עצמו.

יועצי משכנתאות יחסו לכם המון דברים: זמן יקר, חישובים ושקלולים מאתגרים, כאבי ראש בירוקרטיים והתרוצצויות בין שלל גופים. אך הרבה מעבר לכך, הם מסוגלים לחסוך לכם המון על עלויות משכנתא ולספק עבורכם את כל המידע הנחוץ לכם על מנת לבנות תמהיל משכנתא אופטימלי. כשזה נאמר, אלו הם רק חלק מהיתרונות הבולטים של חברת ייעוץ משכנתאות, יועץ משכנתאות פרטי או יועץ משכנתאות בנקאי:

חוסכים לכם זמן – כאמור, אל תהליך הלוואת משכנתא מתלווה בירוקרטיה מתישה הכוללת אינטראקציה טלפונית ופרונטלית מול שלל גופים, מילוי והגשת מסמכים רבים, הפקת טפסים, פגישות, משא ומתן, השוואות, חישובים ושקלולים – בקיצור, כל אספקט שיכול לנגוס לכם זמן רב מכל יום שעובר עד רגע החתימה המיוחל.

חוסכים לכם עלויות משכנתא – לפי הנתונים שבשטח, ניתן לומר שלתהליך ייעוץ משכנתאות יש סיכוי גבוה במיוחד להסתיים בהשגת הלוואת משכנתא בתנאים אטרקטיביים יותר מאשר בתהליך המתבצע באופן עצמי.

מכינים עבורכם תוכנית כלכלית מקצועית – הזווית המקצועית של יועץ משכנתאות באה לידי ביטוי בגיבוש התוכנית הכלכלית שלכם לצורך הגשת בקשה להלוואת משכנתא. בהנחה ומדובר ביועץ משכנתאות מנוסה, אמין ומוצלח – התוכנית הכלכלית שיכין עבורכם תעניק לכם אינדיקציה ברורה באשר לעתיד הכלכלי שלכם.

ליווי, ייעוץ והכוונה מתמשכים – הלוואת משכנתא ניתנת לשינוי כל עוד לא שילמתם את החזר המשכנתא האחרון. ככל שחלפו השנים נוצרו עוד ועוד הזדמנויות לשינויים כאלו ואחרים במסלולי משכנתא, ריביות משכנתא, לוחות סילוקין (לוח שפיצר או קרן שווה) וכן הלאה. מכאן שייעוץ משכנתא אינו מסתיים ברגע הצמדת העט לחוזה, שכן לאורך חיי המשכנתא ניתן לבצע פעולות כמו מחזור משכנתא, הלוואה לכל מטרה, משכנתא הפוכה או הלוואת גרייס גישור משכנתא – פעולות שגם אליהן צריך לגשת עם ידע מקצועי בכדי לבצע אותן בצורה המשתלמת ביותר לכסף שלכם.

אנשים רבים נכנסים לחובות ולוקחים הלוואות מהבנק ומגורמים חוץ בנקאיים כדי לשרוד את קושי החיים היומיומי. היום קל מאוד לקבל הלוואה, קליק אחד והכסף בחשבון. הפיתוי גדול ואנשים מתפתים. הסוף ידוע מראש, כשיש פער תזרימי בין הכנסות להוצאות, הלוואה קצרת טווח היא לא הפתרון הנכון. זה אומנם מספק מענה רגעי, אך לאורך זמן רק מגדיל את הגירעון. מהר מאוד ניתן להגיע למצב של ריבוי הלוואות ממקורות שונים שלרוב 'מתבזבזות' תוך חודשים ספורים אך ההחזרים שלהן נשארים לשנים ארוכות קדימה.

היתרון באיחוד הלוואות הוא, שבמקום להמשיך בדרך של 'כיבוי שריפות' עוצרים את הלופ הזה, מחשבים מסלול מחדש ומאחדים את כל ההלוואות למשכנתא (הלוואה) אחת ארוכה עם החזר חודשי קבוע וידוע מראש, תוך הקטנת הריביות, שתאפשר ללווה לסגור את הגירעונות והחובות, לצאת להבראה כלכלית ולהתחיל ליהנות מהכספים שהוא מרוויח.

קיימים הרבה מאוד מצבים בהם הילדים עלולים להזדקק לעזרתכם הכלכלית כגון לידת ילד, קניית דירה, קניית רכב נוסף, תשלומים שוטפים שונים, תשלומים ללימודים של הנכדים, תמיכה כלכלית בזמני משבר (פיטורין / מחלות וכדומה), מימון חתונה, הם רק חלק מסוגי העזרה הכלכלית שהילדים בדרך כלל צריכים.

מאילו מקורות ניתן להוציא סכומי כסף עבור עזרה לילדים
הדבר תלוי במצבכם הכלכלי וגודל העזרה הנחוצה כמובן. ניתן לממן עזרה לילדים ממקורות מגוונים:

  • מזומנים: כספים נזילים בחשבון הבנק
  • השקעות: לפדות השקעות שונות לכסף נזיל
  • קרנות: לפדות קרנות למשיכת כספים
  • הלוואה: יתכן כי אתם יכולים לבקש הלוואה מהבנק
  • מכירת נכס קיים
  • משיכת כספי פנסיה


איך לעזור לילדים בצורה חכמה עם מחשבה על העתיד שלכם
גם אם ממש רוצים לעזור לילדים, יש לחשוב גם על עתידכם הכלכלי. קודם אתם חייבים לוודא שאתם משמרים את מצבכם הכלכלי, על מנת שתוכלו לעמוד בכל החובות הכספיים שלכם. לפעמים הדבר לא פשוט ולא מובן מאליו. בגיל מבוגר ישנן לא מעט הוצאות וגם יכולות להתרחש הפתעות שיצריכו מכם יכולת כלכלית גבוהה עוד יותר (חלילה אם מגיעים למצב בריאותי ירוד ואף סיעודי).

ניתן ומומלץ להיעזר ביועץ פיננסי שיוכל לבדוק עבורכם את כל החסכונות ואפשרויות מימון שונות כדי לספק לכם תמונה ברורה, זאת תוך כדי לקיחה בחשבון את ההוצאות הקיימות שלכם עם מרווח ביטחון משמעותי. בסופו של דבר, אין זה משנה כמה כסף צריכים הילדים, כמה עזרה צריכים, מה שבאמת משנה הוא כמה אתם באמת יכולים לעזור מבלי לפגוע בעצמכם, ברמת החיים שלכם ובעתיד שלכם. אתם צריכים לקחת פיקוד ולהגיד לילדים בכמה אתם באמת יכולים לסייע ובאיזה תנאים (יתכן ותרצו שהילדים יחזירו לכם את הכסף באופן מלא או חלקי, כלומר האם אתם נותנים להם מתנה או הלוואה).

קבלת תשובה?

לשאלות נוספות נשמח לענות באופן אישי